سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با دریاچه ی گهر

بلیط هواپیما

دریاچه گهر

یکی از بهترین دریاچه های ایران ، دریاچه گهر یک دریاچه طبیعی در استان لرستان در نزدیکی شهر دورود است ، در گویش بختیاری ، کلمه گوهر به معنای جایی است که آب جمع شده ، این دریاچه در اثر زلزله در 23 ژانویه سال 1909 ایجاد می شود ، البته ، این زمان دقیق نیست ، این دریاچه در منطقه حفاظت شده اشترانکوه ، دریاچه طول حدود 1700 متر ، عرض متوسط ??500 متر ، 2360 متر بالاتر از سطح آب آزاد ، عمیق ترین نقطه دریاچه حدود 28 متر ، انواع مختلفی وجود دارد به عنوان مثال درخت اطراف دریاچه ، اراده گریه ، درخت عرعر (آوورس به گویش بختیاری) ،

بلیت هواپیما

گردو جنگلی ، انگور جنگلی و غیره ، در منطقه گهر (دریاچه پایین ، بالای دریاچه) دریاچه وجود دارد ، دریاچه پایین تر از دریاچه از بالای دریاچه ، توجه داشته باشید که بالای دریاچه کوچک است و دریاچه اصلی دریاچه است ، بین دریاچه ها یک بیشه و یک رودخانه وجود دارد که این رودخانه از دریاچه بالا به دریاچه پایین می رود ، همچنین رودخانه ای از دریاچه دریا به بیرون ، دریاچه آب از ذوب برف و همچنین چندین چشمه در کف دریاچه است.

 

دریاچه گهر

 

چگونه می توان به دریاچه گهر رفت؟

 

برای رسیدن به دریاچه باید 38 کیلومتر را طی کنید ، البته می توانید 20 کیلومتر با اتومبیل به سمت منبع کالهمود (نام بومی) یا منبع خرم بروید. از مبدا خرم ، باید حدود 18 کیلومتر راه بروید ، اما نگران قدم زدن نباشید زیرا کوه های زیبا ، رودخانه های شگفت انگیز در این مسیر وجود دارد. بعد از 3 یا 4/4 ساعت پیاده روی در کوهستان ، به دریاچه رسیدید. من توصیه می کنم که گردشگر آماتور دارای راهنمای تور باشد. سه راه برای رفتن به دریاچه گهر وجود دارد:

 

شهرستان دورود با ماشین و 20 کیلومتر کوهنوردی (بهترین مسیر) 20 کیلومتر را شامل می شود.

شهرستان ازنا ، این مسیر بسیار سخت است و برای کوهنوردان حرفه ای ، زیرا شما باید کوه اوترانکوه را با 4150 متر ارتفاع (8 قله ایران در ارتفاع زیاد) طی کنید ، به راهنما احتیاج دارید.

شهر الیگودرز ، این مسیر پیشنهاد خوبی نیست ، زیرا بیشتر مسیرها باید به طور طبیعی با ماشین طی شوند ، به نظر من خیلی بد است.

مسیر

 

بعد از 20 کیلومتر با ماشین ، به مبداء kalmmmmod خواهید رسید. بعد از این منبع آب ، پیاده روی شروع می شود. اولین اردوگاه برای استراحت گیل-چیر است (Chir یک دیوار کوچک است که با سنگ بزرگ ساخته شده است ، Gale-Chir"maening "در کنار دیوار" است و این کلمه یک کلمه بومی است) ، هنگامی که شما به Gale رسیدید- چیر ، مسیری وجود دارد ، یکی برای دریاچه گهر و دیگری برای دریاچه نیگاه. اردوگاه دوم بالاتر از پامبه کار (کاشت پنبه ، البته در گذشته نه اکنون) ، این کوه (پمبه کار) واقع شده است. شیب تند. پایین شهر پمبه کار سومین اردوگاه است و یک منبع آب (اردوگاه میانی) وجود دارد ، چندین WC در این اردوگاه وجود دارد. بعد از اردوگاه میانه که نیمه راه را طی کرده اید ، در نزدیکی رودخانه هستید ، پلی برای عبور رودخانه وجود دارد. به این نکته توجه کنید که گاهی اوقات پلی وجود ندارد (بیشتر در بهار و زمستان) زیرا آب زیادی وجود دارد و این پل خراب است. باید طی مسیر رودخانه قدم بزنید ، بعد از 30 دقیقه به منبع سپیدآب (واتر آب) خواهید رسید که منبع آب بسیار سرد و بسیار تمیز است ، اینجا چهارمین اردوگاه است. قدم بعدی تپه خدا-قوات است ، بعد از این تپه که به دریاچه گهر رسیدید ، می توانید از چهارم ژوئن تا هفتم اکتبر بهار و بهار در تابستان به گاهار بروید و تابستان در یک فصل دیگر دریاچه نزدیک است.

 

خواص دریاچه

 

گهر در زیر کوه اشترانکوه ، گهر به دلیل داشتن آب شیرین و آب سرد معروف است ، مرطوب تر این دریاچه فیروزه ای و آبی روشن است. انواع مختلفی از ماهی ها وجود دارد ، به عنوان مثال ، ماهی قزل آلا رنگین کمان ، Salmo trutta fario و غیره. ماهیگیری ، شنا و استراحت در کنار دریاچه بهترین کار برای انجام این کار است.