سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی دریاچه ی نمک قم

بلیط هواپیما

دریاچه نمک مربوط به شهر قم (واقع در استان قم) همچنین با عنوان: دریاچه Namak ، دریاچه نامک ، حوض سلطان دریاچه نمک دریاچه نمک (دریاچه نمک) در واقع بخشی از کویر نمکی ایران است و در واقع قرار دارد شرق قم.

بلیت هواپیما

این بخش از دریاچه باستانی است که به دلیل تبخیر تدریجی در حال حاضر خشک شده و غنی از رسوب معدنی است. این کویر نمکی در بین استان های خراسان ، سیستان ، قم ، اصفهان و یزد قرار دارد. دریاچه نمک فقط در ماه های زمستان حاوی آب است ، در حالی که در تابستان پوسته نمکی توجه را به خود جلب می کند. این منطقه دارای آب و هوایی بسیار خشک است و تفاوت بین دمای روز و شب تا حدود 70 درجه سانتیگراد است. این تفاوت در دما باعث می شود صخره های ارتفاعات اطراف آن شکسته شود ، به صورت تپه ای ماسه ریخته شود و جریان هوا باعث ایجاد آنها شود. برای حرکت کپی رایت itto.org داده نقشه نقشه © 2020 شرایط استفاده گزارش خطای نقشه 500 متر نقشه تمام صفحه PHOTO گالری 7 عکس های بیشتر QOM گفته می شود که شهر قم در دوره های قبل از اسلام وجود داشته است ، در حالی که ، برخی معتقدند که همان متعلق به پست های دوران اسلامی کوم نام رمپارت باستانی شهر قم بود به این ترتیب اعراب آن را قم (یا قم) می نامیدند.  

دادگاه مالی - دریاچه نمک (نمک) در استان قم در حال خشک شدن است و اگر منابع آبی کافی فراهم نشود ، نزدیک به 25? از جمعیت کشور به زودی با مشکل طوفان های گرد و غبار مواجه خواهند شد.

احمد امیرآبادی ، نماینده قم در مجلس ، این دریاچه را با دریاچه بحرانی ارومیه واقع در استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی مقایسه کرد که در سالهای اخیر تقریباً خشک شده است.این نماینده مجلس گفت: وضعیت دریاچه ناماک جدی تر است زیرا در صورت ناپدید شدن دریاچه می تواند به عنوان یک فاجعه زیست محیطی ظهور کند.