سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریاچه ی سبلان

بلیط هواپیما

 

دریاچه سبلان

در دهانه قله سبلان دریاچه آتشفشانی بیضوی با عمق حدود 50 متر وجود دارد. آب این دریاچه پوشیده از برف است و در بیشتر ماه ها ، آب دریاچه به جز ماه های تابستان منجمد می شود. این دریاچه به دلیل نوع آب آن به عنوان یک گونه آبزی دیده نمی شود. در علم دریاچه ، این دریاچه یکی از بی نظیر ترین دریاچه های ایران است.

بلیت هواپیما

 

سرزمین چشمه های آسمانی

با توجه به ویژگی های این کوه ، چندین آب معدنی گرم و سرد در محدوده وجود دارد که هر کدام خاصیت های بی نظیری دارند و با دیگری قابل مقایسه نیستند.

این دریاچه بی نظیر که در اوج کوه واقع شده به نظر می رسد مانند آینه ای ساخته شده از شیشه آبی که به سمت آسمان قرار گرفته است. آب درخشان آن توسط سازندهای صخره‌ای زیبا احاطه شده است که شکل آنها به شکلی شبیه موجودات اسطوره ای و حیوانات است. به عنوان مثال ، در یکی از مسیرهای به سمت قله کوه ، سنگ های معروف و بی نظیری وجود دارد که کاملاً شبیه عقاب است. این سنگ شکل عقاب به عنوان یکی از نمادهای کوه سبلان در نظر گرفته شده است.سبلان دارای 3 قله اصلی با نام سلطان ساوالان (پادشاه) است که بالاترین یک و 2 نفر دیگر هرام و کسرا هستند. سبلان به موازات و شرق محدوده ارسباران واقع شده است. از جنوب باوزگوش و سهند را پیدا می کنید. سبلان در 25 کیلومتری جنوب شرقی مشگین شهر واقع شده است که شهری کوچک و دوست داشتنی است. سبلان همچنین به دلیل هوای گرم ، تابستان سبز و پیست اسکی آلوارس مشهور است