سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با دریاچه ی چورت

دریاچه چورات یکی از جذاب ترین و استثنایی ترین دریاچه های طبیعی ایران است. دریاچه ای در قلب جنگل مازندران. دریاچه چورات یکی از معدود دریاچه های طبیعی ایران است که در اثر زمین لرزه ایجاد شده است. در سال 1318 به دلیل لغزش زمین ، زمین لرزه ای رخ داد که باعث سد طبیعی در جهت چشمه به شکل گیری دریاچه چورات شد. این دریاچه نیز به نام میانه خوانده می شود ، اما به دلیل نزدیکی به دهکده چورات ، این نام را دارد.

 

 بلیط هواپیما

 

دریاچه چورات

 

 

 

عمق دریاچه در فصول مختلف متفاوت است و بستگی به بارندگی های فصلی آن دارد. در تابستان ها و به طور کلی ، وقتی مقدار آب دریاچه کاهش می یابد ، درختچه ها ظاهر می شوند و منظره ای شگفت انگیز ایجاد می کنند. این درختان همان گیاهانی هستند که قبل از ایجاد دریاچه در این منطقه وجود داشته و در زیر آب قرار داشته اند.

بلیت هواپیما

 

 

دریاچه چورات

 

 

 

اگر علاقه ای به ماهیگیری دارید ، این دریاچه یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. این ماهی ها که توسط مردم آن منطقه در دریاچه ریخته شده اند. برخی افراد نیز بر این باورند که پرندگان تخم ریزی می کنند و آنها را به دریاچه می رسانند.

 

می توانید در این دریاچه زیبا قایقرانی کنید و از مناظر لذت ببرید. اما به یاد داشته باشید که قایق در این مکان اجاره نمی شود و در صورت نیاز به قایقرانی باید از قایق خود استفاده کنید. در امتداد دریاچه چورات ، شما می توانید چادر برپا کنید و شب را به صبح برسانید ، اما به یاد داشته باشید که هیچ امکانات رفاهی در این مکان وجود ندارد ، بنابراین تمام تجهیزات لازم را با خود ببرید.

 

 

 

دریاچه چورات

 

 

 

شنا در این دریاچه به دلیل وجود تنه درخت بسیار ناامن است. بنابراین ، بهتر است به جای شنا ، روی یک قایق روی آب شناور شوید.

وقتی وارد این منطقه می شوید ، بوی گیاهان Pennyrile و Thymus بر شما تأثیر می گذارد. درختانی مانند Medlar ، Crataegus و گردو در این دریاچه به وفور دیده می شوند.

 

 

 

دریاچه چورات

 

 

 

بهترین زمان برای رفتن چیست؟

تمام فصول سال برای رفتن به این دریاچه مناسب است ، اما به دلیل دمای زیاد و روش تاسف آور ، زمستان این دریاچه برای هر مسافر مناسب نیست. می توانید مناظر ناشناخته دریاچه را در بهار و پاییز مشاهده کنید.

 

 

 

رفتن به آنجا؟

شما باید به ساری بروید که حدود 6 ساعت از تهران به ساری (از جاده فیروزکوه) می رسد.

 

پس از رسیدن به ساری ، مسیر جنوب شرقی ساری را طی کرده و خود را به بلوار کشاورز ببرید. به بلوار کشاورز ادامه دهید که از ساری خارج می شود. پس از خروج از ساری و در مسافتی حدود 42 کیلومتر ، ورودی چورات را مشاهده خواهید کرد.

 

پس از طی مسافتی کوتاه ، به جاده خاکی رسید که به دریاچه می رسید ، عده ای پیاده روی می کردند و بعضی ها با ماشین. می توانید به مدت 2 ساعت در جاده قدم بزنید و 50 دقیقه با ماشین پیاده شوید. به دلیل شیب مسیر بهتر است از ماشینهای خارج از جاده استفاده کنید.