سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریاچه ی صورتی ماهارلو

بلیط هواپیما

 

دریاچه صورتی در شیراز

دریاچه ماهارلو یا دریاچه صورتی در شیراز

بلیت هواپیما

در قسمت جنوب شرقی شیراز ، دریاچه صورتی رنگ وجود دارد که گردشگران و بازدید کنندگان را به خود جلب می کند. با این حال ، برخی از پرندگان مختلف و موجودات کوچک در نزدیکی دریاچه ماهارلو مانند فلامینگوها زندگی می کنند. علاوه بر این ، دهکده ای با قدمت صفویه در نزدیکی دریاچه وجود دارد. در بین گردشگران ، دریاچه ماهارلو به دریاچه صورتی نیز معروف است و با گرمتر شدن هوا ، این دریاچه صورتی رنگ تر می شود.

دریاچه ماهارلو - دریاچه صورتی در شیراز - دریاچه های ایران

جالب اینجاست که مساحت دریاچه ماهارلو 165 طول و عرض آن 42 کیلومتر است. با این حال ، آب دریاچه بسیار شور می کند و منبع خوبی برای تولید نمک است. گیاهان مختلف و منحصر به فردی مانند بلوط ، بید و درخت بادام در آنجا وجود دارد. به دلیل نمک بسیار زیاد آب موجود در این دریاچه موجودی مستقر در آب مانند ماهی وجود ندارد ، اما انواع مختلفی از دوزیستان در آنجا زندگی می کنند که باعث می شود رنگ دریاچه به رنگ قرمز تنظیم شود.

علاوه بر این ، آب دریاچه ماهارلو به طور معمول تا پایان تابستان تبخیر می شود و بستر دریاچه سفید را در معرض دید قرار می دهد. در اواسط تابستان و به دلیل بالا بودن میزان تبخیر و غلظت نمک ، آب دریاچه به دلیل موج قرمز درون دریاچه به رنگ قرمز مایل به قرمز می شود.